torsdag 16. desember 2010

Førjulstur til London

Vi gikk og gikk og gikk og gikk og gikk og gikk og gikk..............................................................
Forrige helg var vi på en førjulstur til London.  Dro med Ryanair fra Rygge til Stanstead på torsdag morgen og  var klare til å gå ut i byen rett før 1030 på formiddagen.  I London var det et par kuldegrader og vi startet med å gå en tur gjennom Hyde Park hvor det var et tyskinspirert julemarked.  Gikk deretter videre langs Piccadilly mot Piccadilly Circus.  Deretter ruslet vi langs Regent Street mot Oxford Circus hvor vi tok østover mot Hyde Park igjen.  Ble en del butikkstopp underveis og vi spiste en lett lunsj på Garfunkel's i Oxford Street.  Ikke så veldig mye mennesker i dag.  Tok så bussen tilbake til hotellet hvor vi sjekket inn og slappet av en times tid.  På kvelden gikk vi en tur i området rundt Carnaby Street, Leicester Square og Piccadilly Circus.  Kjøpte billetter til "The Jersey Boys" i morgen kveld.  Det var ganske surt og kaldt, og vi spiste middag på Adam's Rib, en amerikanskinspirert restaurant rett ved Piccadilly Circus.  Vi ruslet så opp Regent Street og ut i Oxford Street hvor vi støtte på studentdemonstrasjonene så vi gikk og tok Tube'n tilbake til hotellet.  Det ble en tidlig kveld.
Is på vannet i Hyde Park

Juledekorasjoner i Carnaby Street

Varehus i Oxford Street
 På fredag tok vi Tube'n til Holborn hvor vi ruslet ned mot Covent Garden hvor vi kom frem når de åpnet kl 1000.  Vi brukte hele formiddagen til å rusle rundt i gatene rundt Covent Garden, og det ble en del butikkstopp.  Spiste lunsj på en pub.  Gikk så en tur rundt i Soho hvor vi så etter en indisk restaurant i Bateman Street, en sidegate til Dean Street, vi hadde sett på nettet.  Ruslet så ned mot Trafalgar Square før vi dro tilbake til hotellet  for å legge fra oss dagens "fangst" før vi dro tilbake og spiste middag på en italiensk restaurant rett ved teateret vi så "The Jersey Boys" på.  I kveld var det veldig mange mennesker ute for å julehandle.  Det var kø på fortauet og i butikkene.  Var tilbake på hotellet rundt kl 2300.
Real ale's
Puben
Trafalgar Square m/juletre fra Norge

På lørdag gikk vi tur fra hotellet til markedet i Camden Locks.  Turen gikk langs kanalene fra Little Venice, totalt en 5-6 km.  Masse mennesker i Camden.  Stående thai lunsj på markedet.  Mye artig å se på både langs kanalen og på markedet.  Tok så Tube'n ned til Tottenham Court Road.  Ruslet så rundt i Soho og gikk bl.a. gjennom markedet i Berwick Street.  Spiste middag på den indiske vi hadde sett på nettet, god og godt krydret mat.
Langs kanalen
Mange av båtene var bebodde
Verandautsmykning
Markedet i Camden
Mer Camden
House Tali (Retten)
På søndag gikk vi en tur til Portobello Road markedet, men det syntes vi ikke var noe særlig så vi tok Tube'n til St. Pauls hvor vi gikk ned til Themsen og ruslet bort til Charing Cross før vi gikk opp mot Trafalgar Square.    Spiste et par pizzaslizer som lunsj før vi dro tilbake til hotellet  og tok Tube'n til Liverpool Street og toget ut til flyplassen.  Var hjemme rundt 2230 etter en slitsom, men trivelig weekend, det blir mye "gåing".