mandag 20. juli 2015

San Francisco

Reisen gikk greit, men vi var litt slitne når vi kom frem til hotellet etter å ha vært på reisefot i 23 timer.  Det tar et kvarter å gå til Fishermans Warf fra hotellet. På kvelden ruslet vi en tur ned til havna, og her var det masse mennesker ute.  Vi spiste et enkelt måltid på en mexikansk restaurant, og trette gikk vi til sengs rett etter kl 2100.  Leif våknet som ventet svært tidlig, kl 0130.  Vi spiste frokost rett over gata og ruslet så oppover mot Haight - Ashbury området som er kjent som utgangspunktet for hippie (68) generasjonen.  Det ble så is-lunsj på Ben & Jerry før vi ruslet nedover mot Union square og gjennom Chinatown.  Kvelden ble avsluttet med en bedre middag på en italiensk restaurant.  Tidlig til sengs i dag også, sov nok før 2100, tidsforskjellen på 9 timer tar det noen dager å venne seg til.  Flott vær og fin temp., ca 25 grader som varmest.  Dag tre i SF ble også dominert av en lengre spasertur.  Vi gikk til Golden Gate, over broen og ned til Sausolito, en tur på drøyt 12 km.  Fra Sausolito tok vi så båt tilbake til SF, en fin tur med flott utsikt til broen og Alcatraz, den nedlagte fengselsøya vi besøkte forrige gang vi var i SF.  Tilbake i SF spiste vi clam/crab chowder servert i en surdeigsbolle til lunsj.  Gikk så til hotellet hvor vi hvilte et par timer før vi igjen ruslet ned til Pier 39 for en siste titt på folkelivet og hamburgermiddag på Wipeout.  Det ble tidlig kveld denne dagen også, tidsforskjellen gjør seg fortsatt gjeldende.